Tilbage i 2008 samlede Brøndby Tifo 30.000 kr. ind til et capotårn på Sydsiden. Derudover bidrog Brøndby Support med 30.000 kr. og Brøndby IF ligeså med 30.000 kr. Capotårnet endte med at blive en langt langt billigere løsning end først antaget, derfor var et meget stort beløb til rådighed efter tårnets etablering. Brøndby Support, Brøndby Tifo og Alpha blev hurtige enige om, at pengene skulle gå til lignende fanrelaterede udgifter og projekter.
Hvad er de så brugt til?
De indsamlede midler er sidenhen blevet brugt til mange ting på Sydsiden. Først kom de store graffiti malerier under Sydsiden og i hullet, hvor en række aktive fans brugte en sommer på at udføre projektet. Herefter blev pengene lagt i bero i nogen tid, da der var forskellige planer om ændringer af tribunestrukturen på Sydsiden, tilbud skulle indsamles og de bedste løsninger findes.
Efter en turbulent tid i klubben kom pengene i spil igen. Pengene er blevet brugt til investeringer der hjælper Brøndby Tifos arbejde fremadrettet, hvilket blev prioriteret forud for 50 året, og den markering der forventes herom.
Men pengene var primært indsamlet for at højne den festelige opbakning til Brøndby IF, og derfor betalte puljen hejseværket der blev brugt til Tifoen i første derby i efteråret 2013. Og klubben fandt en løsning på bannerwire på tribunen, som tidligere også havde været en del af tankerne og ønskerne ved den oprindelige indsamling.
De resterende midler blev brugt på de nye mikrofoner og højtalere som blev opført i slutningen af efteråret, som for alvor slog igennem til andet derby. Midlerne rakte dog ikke, og puljen finansieret delvist projektet, og Alpha dækkede resten af omkostningerne fra deres webshop-overskud.
Puljen er derfor nu udtømt. Såfremt det bliver nødvendigt med fanbidrag til andre tribunerprojekter, som eksempelvis en langtidssikring af ståpladserne, vil det være nødvendigt med nye indsamlinger og initiativer.