Her til formiddag tikkede en nyhed ind, som nok kom bag på de fleste. Nemlig nyheden om, at Brøndby IF har indgået en 5-årig samarbejdsaftale med Carlsberg som dermed fra årsskiftet bliver “Ofifcial Beer Partner”.
Selvom det selvfølgeligt er lidt mærkeligt efter så mange år med Faxe som sponsor for vores tribune, så hilser vi aftalen velkommen og ser frem til, at vi i fremtiden kan få mulighed for at sætte et endnu større fanpræg på vores egen tribune.
Brøndby Support vil selvfølgelig indgå i den arbejdsgruppe, der vil blive nedsat for at finde et nyt navn til den legendariske tribune. Vores forslag i arbejdsgruppen til et nyt navn vil være “Sydsiden”.
Faxe-tribunen har i de sidste par år også haft betegnelsen “Sydsiden” blandt en stor del af fanskaren. Et navn, som derfor flittigt er blevet brugt på tifoerne samt senest er blevet brugt på det nye anførerbind, som både bærer Brøndby-logoet samt Sydsiden-logoet.
Uanset hvad tribunen vil komme til at hedde officielt fra årsskiftet, så vil det være mærkeligt, hvis der ikke er nogen, der i dagligdagen stadig vil kalde tribunen for Faxe-tribunen.
Vi skal dog huske på, at det der har gjort Faxe-tribunen kendt og berygtet samt har givet den betegnelsen, som den bedste tribune herhjemme, ikke er navnet, men dermed det fantastiske og kreative engagement, der er blevet lagt for dagen af os Brøndbyfans siden tribunens begyndelse.
brondby.com om aftalen med Carlsberg